NI KADEK RISA PURMANDANI, - (2024) NINCAPANG KAWAGEDAN NYURAT AKSARA BALI NGANGGÉN GAME AKSARA BALI RING SISYA KELAS V SD NO. 3 CARANGSARI. Other thesis, Universitas Hindu Negeri I Gusti Bagus Sugriwa Denpasar.
1911021025_NI KADEK RISA PURMANDANI.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only
Download (4MB)
Abstract
ABSTRAK
Teknologi seperti strategi untuk kemampuan menulis aksara Bali agar
meningkatkan rasa bangga terhadap aksara Bali. Pada perkembangan menulis
aksara sebelumnya hanya pada media lontar, batu prasasti dan lainnya. Tetapi pada
teknologi informasi sekarang perkembangannya, media menulis aksara Bali dapat
ditulis dengan berbasis Komputer atau HP seperti karakter huruf (font). Salah satu
media pembelajaran pada siswasaat kelas V Sekolah Dasar adalah media interaktif.
Berdasarkan latar belakang masalah, permasalahan yang akan diteliti yaitu: (1)
Sapunapi tata cara nincapang kawagedan nyurat aksara Bali nganggén Game
Aksara Bali ring sisya kelas V SD No. 3 Carangsari? (2) Sapunapi pikobet sané
kapanggih ritatkala nincapang kawagedan nyurat aksara Bali nganggén Game
Aksara Bali ring sisya kelas V SD No. 3 Carangsari? Sapunapi panampén sisya
ritatkala nyurat aksara Bali nganggén Game Aksara Bali?
Rancangan penelitian ini adalah Peneleitian Tindakan Kelas yang
menggunakan model penelitian Kemmis dan MC Taggart yang mempunyai empat
tahapan yaitu: perencanaan (planning), pelaksanaan tindakan(acting), pengamatan
(observing), lan refleksi (reflecting), serta penelitian tindakan kelas ini
menggunakan 2 siklus.
Respon siswa saat menulis aksara Bali menggunakan media interaktif
adalah: (1) enthusiasme yang tinggi, (2) keterlibatan aktif, (3) mengembangkan
kemampuan, (4) tanggapan cepat, (5) perkembangan keahlian bertahap, (6) rasa
kepemilikan, (7) pengenalan teknologi dan tradisi.
Kata kunci: Menulis Aksara Bali, Sarana Menulis Aksara Bali, SD No. 3
Carangsari
RINGKESAN SESELEH
Teknologi pinaka stratégi kanggén kawagedan indik nyurat aksara Bali
mangda nincapang rasa bangga tekéning aksara Bali sané kasengguh kuna. Ring
panglimbak nyurat Aksara sané dumun wantah ring média lontar, batu prasasti,
miwah sané lianan. Nanging aab teknologi informasi sakadi mangkin sané
nglimbak, mèdia nyurat aksara Bali prasida kasurat berbasis komputer utawi HP
marupa karakter aksara (font). Sinalih tunggil media paplajahan ring sisya kelas V
Sekolah Dasar inggih punika media interaktif. Malarapan wiwilan ring ajeng,
parindikan sane pacing kaselehin inggih punika: (1) Sapunapi tata cara nincapang
kawagedan nyurat aksara Bali nganggén Game Aksara Bali ring sisya kelas V SD
No. 3 Carangsari? (2) Sapunapi pikobet sané kapanggih ritatkala nincapang
kawagedan nyurat aksara Bali nganggén Game Aksara Bali ring sisya kelas V SD
No. 3 Carangsari? Sapunapi panampén sisya ritatkala nyurat aksara Bali nganggén
Game Aksara Bali?
Rancangan seseleh puniki inggih punika Seseleh Tindakan Kelas sane
nganggén model seseleh Kemmis lan MC Taggart sane madué papat pangkedan
minakadi: perencanaan (planning), pelaksanaan tindakan(acting), pengamatan
(observing), lan refleksi (reflecting) miwah seseleh tindakan kelas puniki
nganggén kalih siklus.
Penampén sisya ritatkala nyurat aksara Bali nganggén media interaktif
inggih punika: (1) enthusiasme sané tegeh, (2) ngiring aktif, (3) nglimbakang
kawagedan, (4) tanggapan gelis, (5) panglimbak kawagedan, (6) rasa kadruénang,
(7) kawéntenan teknologi miwah tradisi.
Unteng kruna: Nyurat Aksara Bali, Piranti Nyurat Aksara Bali, SD No. 3
Carangsari
| Item Type: | Thesis (Other) |
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature > PL Languages and literatures of Eastern Asia, Africa, Oceania |
| Divisions: | Fakultas Dharma Acarya > S1 - Sastra Agama & Pendidikan Bahasa Bali |
| Depositing User: | Unnamed user with username isma |
| Date Deposited: | 21 Oct 2025 01:45 |
| Last Modified: | 21 Oct 2025 01:45 |
| URI: | http://repository.uhnsugriwa.ac.id/id/eprint/562 |

