NI MADE YUNI SANTI LESTARI, - (2023) KARTU AKSARA PINAKA PIRANTI PAPLAJAHAN NYURAT AKSARA BALI SISIA KELAS X RING SMA NEGERI 6 DENPASAR. Other thesis, Universitas Hindu Negeri I Gusti Bagus Sugriwa Denpasar.
1911021040_NI MADE YUNI SANTI LESTARI.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only
Download (6MB)
Abstract
RINGKESAN
Ni Made Yuni Santi Lestari Email : yunisanti292@gmail.com
Basa Bali inggih punika silih sinunggil basa daerah sané sampun kaloktah ring dura Negara. Taler Basa Bali puniki pinaka tetamian saking leluhur saking nguni. Asapunika mawinan Basa Bali punika patut kalestariang. Ritatkala nyurat Basa Bali punika kabaosang meweh asapunika mawinan mangda ngicénin palajahan indik Aksara Bali punika mangda sumeken miwah jakti-jakti.
Sajeroning seseleh puniki wenten tiga unteng wicara : (1) Faktor napi sané ngawinang Guru Basa Bali nganggén Kartu Aksara pinaka piranti paplajahan nyurat Aksara Bali sisia kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar? (2) Asapunapi tata cara nganggén Kartu Aksara pinaka piranti paplajahan nyurat Aksara Bali sisia kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar? (3) Asapunapi Motivasi Malajah sisia kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar ritatkala sampun kaicen paplajahan Nyurat Aksara Bali nganggén piranti Kartu Aksara? Taler seseleh puniki madue tetujon (1) Jagi ngawedarang Faktor-faktor sané ngawinang guru Basa Bali nganggén Kartu Aksara pinaka piranti paplajahan nyurat Aksara Bali sisia kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar. (2) Jagi nyobiahang tata cara nganggén Kartu Aksara pinaka piranti paplajahan nyurat Aksara Bali sisia kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar. (3) Mabligbagang parindikan sané kapolihang antuk motivasi malajah sisia kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar ritatkala sampun kaicen paplajahan nyurat Aksara Bali nganggén Kartu Aksara. Sajeroning ngelaksanayang seseleh puniki panyeleh nganggén sekadi pratiaksa, pabligbagan, kapustakaan, miwah dokumentasi. Ring seseleh puniki penyeleh nganggén seseleh deskriptif kualitatif, santukan data sané kawedar marupa lengkara-lengkara boye je marupa angka. Taler teori sané kaanggén inggih punika teori motivasi, teori behaviorisme, miwah teori fungsional structural.
Seseleh puniki mapikolih faktor sané ngawinang kaanggénnyané Kartu Aksara pinaka piranti paplajahan nyurat Aksara Bali inggih punika (1) Kawentenan paplajahan sané meweh kapratiaksayang antuk para sisia. (2) Kirangnyané kawentenan wit pangajahan. (3) Kirangnyané pikayunan malajah sisia majeng ring paplajahan Basa Bali. Tata cara nganggén Kartu Aksara pinaka piranti paplajahan nyurat Aksara Bali kalaksanayang antuk dane guru ngenterang para sisia mangda ngaryanin kelompok ritatkala pacang nerima daging paplajahan sané kaicen olih guru. Motivasi Malajah saking kaanggénnyané Kartu Aksara Pinaka Piranti ring paplajahan nyurat Aksara Bali spunika mamotivasi becik majeng ring parikrama Paplajahan santukan prasida ngawinang nincapang nyané pikayunan malajah sisia majeng ring paplajahan pasang Aksara Bali utamanyané ring paplajahan nyurat Aksara Bali.
unteng bebaosan: kartu aksara, paplajahan nyurat aksara Bali
ABSTRAK
Ni Made Yuni Santi Lestari Email : yunisanti292@gmail.com
Bahasa Bali adalah salah satu bahasa daerah yang sudah lumrah di berbagai negara, serta bahasa bali itu merupakan warisan nenek moyang kita dari dahulu kala. Itu menyebabkan bahasa bali itu harus dilestarikan. Disaat menulis Aksara Bali itu dikatakan sulit maka dari itu disaat memberikan pembelajaran aksara Bali itu supaya benar dan benar-benar mengerti.
Penelitian ini ada 3 pokok pembicaraan : (1). Faktor apa yang menyebabkan guru bahasa bali menggunakan Kartu Aksara sebagai alat untuk pembelajaran menulis aksara bali siswa kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar? (2) Bagaimana tata cara menggunakan kartu Aksara sebagai alat pembelajaran menulis aksara bali siswa kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar? (3) Bagaimana motivasi belajar siswa kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar? disaat sudah diberikan pembelajaran menulis aksara bali menggunakan kartu aksara sebagai alat pembelajaran menulis Aksara Bali siswa memggunakan alat kartu akasara? Serta penelitian punika mempunyai tujuan (1) Akan menjelaskan faktor faktor yang mwnyebabkan guru bahasa bali menunaikan kartu aksara sebagai alat pembelajaran menulis akasara kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar. (2) Akan memjelaskan tata cara menggunakan kartu akasara sebagai alat pembelajaran menulis aksara bali siswa kelas X E6 SMA Negeri 6 Denpasar. (3) Mendiskusikan masalah yang didapatkan oleh motivasi belajar siswa kelas X E6 SMA negeri 6 Denapasar disaat sudah diberikan pembelajaran nyurat Aksara bali menggunakan kartu aksara. Dalam melaksanakan penelitian ini peneliti menggunakan seperti mengamati, mendiskusikan, kepustakaan dan dokumentasi. Di penelitian ini peneliti menggunakan penelitian dekripsi kualitatif, karena data yang digunakan berupa tulisan bukan berarti berupa angka. Serta teori yang digunakan adalah teori motivasi dan teori behaveorisme.
Penelitian ini mendapatkan faktor yang membuat digunakannya Kartu Aksara sebagai alat pembelajaran menulis aksara Bali adalah (1) adanya pembelajaran yang sulit diperhatikan oleh para siswa. (2) kurang adanya diberi pelajaran. (3) kurangnya keinginan belajar siswa terhadap pelajar bahasa bali. Tata cara menggunakan kaartu aksara sebagai alat pembelajaran menulis aksara bali dilaksanakan oleh para guru menjelaskan para siswa supaya membuat kelompok disaat menerima pelajaran yang diberikan oleh guru. Begitu Juga motivasi belajar digunakanya kartu aksara sebagai alat di pembelajaran menulis aksara bali memotivasi bagus terhadap peserta didik pembelajaran karena Sudah mampu memahami keinginan belajar siswa terhadap pembelajaran Pasang Aksara bali yang kegunaannya di pembelajaran menulis aksara bali.
kata kunci : kartu aksara, pembelajaran menulis aksara Bali
| Item Type: | Thesis (Other) |
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature > PL Languages and literatures of Eastern Asia, Africa, Oceania |
| Divisions: | Fakultas Dharma Acarya > S1 - Sastra Agama & Pendidikan Bahasa Bali |
| Depositing User: | Unnamed user with username isma |
| Date Deposited: | 21 Oct 2025 01:45 |
| Last Modified: | 21 Oct 2025 01:45 |
| URI: | http://repository.uhnsugriwa.ac.id/id/eprint/569 |

